Viser innlegg med etiketten DERMAHUDPLEIE. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten DERMAHUDPLEIE. Vis alle innlegg

tirsdag 4. mars 2014

Disse to!


I hovedsak skal jeg med dette innlegget formidle at jeg har tatt et valg.

 
 
Mannen kommer hjem i neste uke, etter å ha oppholdt seg på det store blå utenfor India. Han har vært der i snart 5 uker, uten mulighet for å ringe, se på nyheter eller sjekke facebook (!) Vi har hatt kontakt via jobbmailen hans. Martine, største jenta på 3,5 år, begynner bestandig å savne pappa MYE når det er 14dager igjen. Det gjør mamma også. Vi gleder oss på at familien igjen blir komplett!:-)
 
Det har tårnet seg opp for mamman, gressenka, hudpleieren, sjefen og den selvstendige næringsdrivende. Derfor måtte jeg gjøre kort prosess. Derma hudpleie BLIR på Storås. Noen jubler, andre ikke. Men det er uansett et faktum.
 
Lokalene på Løkken er supre til butikk, men det ble vanskelig å dele inn til gunstige behandlingsrom syntes jeg. Samtidig sa vel mamman og gressenka at nok er nok, nå er det på tide å roe ned.

Men dere er hjertelig velkommen på Storås, nye som gamle kunder! Derma hudpleie forblir, se mer om mine åpningstider her.

 
 
 
Disse to er veldig viktig for meg.


tirsdag 21. januar 2014

NYHET - vippeløft

Jeg har nå fått enda en ny vippe-behandling på menyen. Vippeløft er en mer moderne teknikk enn den tradisjonelle vippebøyen.
 
Vippeløft er en av de raskeste måtene for å gi blikket, og dermed hele ansiktet, et løft. Dette er en av de grunnleggende behandlingene som brukes av kjendis-sminkører for å skape et forførende åpent blikk.
• Denne behandlingen gir deg Løft, Volum og Lengde – uten vippe extentions
• En naturlig behandling som ikke krever etterbehandling
• Mild behandlingsteknikk
• Behandlingen tar bare 45 minutter og varer i opp til 8 uker
 
For de som ikke trives med vippe Extensions så er dette et godt og naturlig alternativ!
Behandlingen koster 750,- dette inkluderer vippefarge og vippeløft som varer i opp til 8 uker.
 
 
 
 
Her ser dere hvordan behandlingen gjøres og resultatet.

Bildekollasj desember og januar


Nye tider!

En oppdatering for 2013! Det har vært et innholdsrikt år, med mange nye erfaringer. Både på godt og vondt! Det er vel slik det skal være. Med termin 2. april har det vært et litt annerledes år. Mye å ta hensyn til, og lange tankerekker.
Ellers av aktiviteter som jeg synes bør nevnes så var jeg med på et bliny-oppdrag utenom det vanlige på februar, det kan du lese mer om her. På mars, rett etter mammapermisjonen begynte, tok jeg og Ida Marie kurs i vippeextension, interessen ble kjempe stor og mange vippefine kunder gikk ut fra salongen. Rett før påska satte inn kom lille Elise til verden.  En hårete liten dott som straks sjarmerte oss i senk. Jeg var i kjempe god form, så første besøk på salongen ble unnagjort uka etter. Jeg begynte så smått å jobbe igjen på mai. Men hadde heldigvis god hjelp av Ida Marie! På juni var jeg tilbake for fult. Bergmannsdagene var på september, og vi fra bliny stilte med stand og "mini-bliny". Se noen av de flotte bildene her. På oktober var jeg på oppdrag for leverandøren min, Gatineau Norge. I desember hadde jeg stand på Julegata på Å. Det har blitt en utrolig trivelig juletradisjon. Alltid like koselig, og veldig mye folk som møter opp. Og endelig fikk jeg tatt inn mitt yndlings makeup-merke, Bare Minerals! En god investering som øker tilbudet på sminkeutsalg i bygda fra 0 til 100!

I løpet av 2013 har jeg brukt en del tid på å evaluere min tilværelse som selvstendig næringsdrivende. Det er utrolig viktig å ha et miljø i rundt seg, kollegaer og ikke minst en mulighet til å utvikle og fornye seg. Derfor ble jeg utrolig glad når en slik mulighet bød seg fram. Fra april 2014 blir Derma hudpleie å finne i sentrum på Løkken Verk. Dette er et litt større tettsted enn Storås, og det kommer til å gjøre meg enda mer synlig. Men viktigst av alt: Jeg blir fortsatt i Meldal kommune! Jeg kommer til å dele lokalene med Linn Tove Reklev Steigedal som er Akupunktør. Les hennes blogg: http://linntovesakupunktur.blogspot.no/
Vi er åpne for at flere yrkesgrupper innen helse vil dele lokaler med oss. Dette blir virkelig spennende, og vi ønsker å være et knutepunkt i bygda når det gjelder helse og velvære.
Så har du en drøm om å starte opp med noe innen helse og velvære i bygda, ta kontakt! ( cstorslett@live.no )
 
Jeg og Linn Tove hadde stand ved Løkken kjøpesenter på november i forbindelse med at vi skal dele lokaler fra mars/april 2014.


Julagata på Å 2013


søndag 27. oktober 2013

Tromsø og Gatineau

Jeg har vært på oppdrag for Gatineau. Nærmere bestemt til Tromsø hos Memonas Beauty Room, hvor vi hadde en kundedag med hudscanning. Kjempe trivelig og artig med nye erfaringer!

fredag 11. oktober 2013

Høsttilbud!


Jeg er tilbake fra permisjon og klinikken holdes åpen etter avtale på tirsdag, onsdag og torsdag fram til på nyåret. Her kommer et høsttilbud:
Bestill en times ansiktsbehandling og få 50 % på valgfritt produkt til ansiktet.
20 % på klassisk massasje.
Tilbudene gjelder fra 21. oktober til 28. november – lurt å gjøre bestillinger i god tid! I klinikken finner du også flere gode tilbud på produkter.

Mer info:
 
Bestill en times ansiktsbehandling og få 50 % på valgfritt produkt til ansiktet. I behandlingen inngår en avansert hudanalyse som gir et 3D bilde av huden din og analyserer fuktnivå, porer, sebum, fasthet og pigmentering. På høsten er det viktig med gode hudpleierutiner, for da er gjerne huden litt ru og fortykket. Eksfoliering gjennom peeling må til for å fjerne det ekstra laget med døde hudceller som naturlig dannes i løpet av sommeren for å beskytte mot UV-stråler.
Ved behandling av hudtilstander slik som uren hud eller flassende og tørr hud trengs det en kur for å oppnå resultater.  En kur på 4 behandlinger – 1 per uke – gir én behandling gratis. De betales samlet etter første behandling. Eks. 4 behandlinger med dyprens 60 min á kr 550 blir samlet 1650,- Kur med øyebehandling for redusering av hovne poser, mørke ringer og fine linjer á kr 230 blir samlet 690,-
Det anbefales med en behandling ca hver 6. uke, dette gir en god oppfølging på huden din.
Stadig flere har behov for avspennende massasje for å reduserer belastningene av vår hektiske, krevende hverdag. Løs opp muskelknuter som er med på å gi spenningshodepine, søvnproblemer og andre stressrelaterte plager i rygg, nakke og skulder. 20 % på klassisk massasje i hele november! Husk også at hver 4. behandling er gratis.
Tilbudene gjelder fra 21. oktober til 28. november – lurt å gjøre bestillinger i god tid!



 

fredag 30. august 2013

En oppdatering

Her er det virkelig på tide med en oppdatering! Elise er nå 5 måneder, fått sine første to tenner og tre til er allerede på tur - dette er litt for tidlig synes mor, men lite å gjøre noe med.
Jeg har delt opp permisjonen, og far vil heldigvis være en del hjemme! På klinikken er det åpent etter avtale for en periode framover nå. Det er lurt å ringe eller sende en melding om det gjelder timebestilling eller kjøp. Jeg har alltid tid til nye og faste kunder så 'åpent etter avtale' betyr egentlig fleksibel åpningstid! ;) Sånn er det å få barn i en oppstartsperiode eller i det hele tatt som selvstendig næringsdrivende. Man blir sårbar - men kommer sterkere tilbake! Og får selvfølgelig verdens beste gave i tillegg :)
 
Over nyttår blir det igjen faste åpningstider, flere spennende behandlinger, mer variasjon av utsalgsvarer og større fokus på behandling, velvære og kvalitets tid.
 
Derma hudpleie har forresten rundet sitt 2. år i drift, JUHU! :) I fjor ble 1årsdagen feiret med korsang og kaker, neste storfeiring får bli på 3 års dagen ;)
 
PS: Etter en solrik sommer setter ansiktshuden din pris på litt ekstra oppmerksomhet - bestill en ansiktsbehandling og forny huden!

Her er mine to prinsesser, Martine og Elise!
 

 

onsdag 5. juni 2013

Sommeroppdatering

På tide med en oppdatering!

Nå er jeg tilbake på salongen og det er kjempetrivelig å treffe igjen kundene og jobbe litt igjen! Det har vært stor pågang med manikyr, pedikyr og lakkering. Det er tydelig at vi har fått flere finværsdager i år! Eskene med flytende betakaroten har heller ikke stått lenge i hyllene. Får bare håpe vi får flere solskinnsdager iløpet av sommeren!


Her har jeg på Shellac - den har sittet på i 3 uker - og overlevde hagearbeidet!

Nydelige sommerbrune hender med gele-støp :-)

Ida Marie har blitt superflink til å legge vipper!

søndag 27. januar 2013

Bli kjent med Ida Marie!

Nå er det ikke lenge igjen til mamma-permisjon for Dermas daglige leder! Nærmere bestemt den 12. mars legger jeg opp årene og overlater roret for en periode til Ida Marie Ryhagen. Men fortvil ikke! Jeg kommer tilbake til sommeren - juni.
Her får dere en introduksjon av min medarbeider. Og jeg håpe dere vil benytte dere av tilbudet selv om jeg blir borte en stund.



 

Ida Marie er 22 år og
kommer opprinnelig fra Bjørnli,  hun bor nå på Solbu med samboeren og verdens søteste hund. 
Hennes interesser er hudpleie, hår, mote og interiør. Hun er glad i dyr og reiseliv.




I 2010 ble hun ferdig uteksaminert som hudterapeut ved Steinkjer videregående skole. Og har bl.a. jobbet på Hud og velvære klinikken da de var på OTI.

Ida har jobbet hos meg siden sommeren 2012. Iløpet av den tiden har hun vært på to kurs, et internasjonalt kurs med instuktør fra Gatineaus hovedkvarter i Paris og et på Oppdal med hovedfokus på Gatineaus ansiktsbehandlinger og produkter. Jeg vil beskrive henne som en rolig, omtenksom, nøye og flink terapeut. Hun tar alle behandlingene klinikken tilbyr unntatt Negledesign og Pedikyr. 
Det vil si at hun tar på seg ansiktsbehandling, hudanalyse med hudscanning, aromaterapi, hot stone massasje, farging av vipper og bryn, voksing, permanent hårfjerning og lakkering med Shellac - på hender og tær.
 
En sniktitt på et av tilbudene Ida Marie kommer til å ha:

På mars er det igjen et knalltilbud på ansiktsbehandling!
30 min: 250,-
1 time: 400,-
I behandlingen inngår en hudscanning som gir deg en høyteknologisk analyse av huden din. Du kan også farge bryn og vipper samtidig med ansiktsbehandlingen til kun 200,- Manikyr 200,- nakke/rygg massasje 250,-

Nye åpningstider fra perioden 28. jan - 1. juni:
MANDAG: Stengt
TIRSDAG: 10.00-16.00
ONSDAG: 11.00-18.00
TORSDAG: etter avtale (11.00-18.00)
FREDAG: Stengt


Vi ønsker dere velkommen til
en pause fra tiden hos Derma hudpleie :)

torsdag 22. november 2012

Åpningstider før jul

Nå er jula straks i annmarsj. Tiden går så fort!
 
Åpningstider og aktiviteter i Desember:
 
I uke 49 bli 4. og 5. desember blir salongen stengt. Men på mandag, torsdag og fredag blir salongen åpen som vanlig.
5. des skal Derma hudpleie på Næringslivslunch i Meldal Næringssenter.
På lørdag 8. desember bli Derma hudpleie å finne i drivhuse på Å-gartneri ifb med julegata på Å:) Her blir det gratis hudscanning og gode tilbud på produkter og julegaver.
 
I uke 50:
Mandag: 10.00 - 16.00
Tirsdag: 10.00 - 18.00
Onsdag: 10.00 - 18.00
Torsdag: 10.00 - 18.00
Fredag: 10.00 - 16.00
 
I uke 51:
I hele denne uka blir det servering av gløgg og julebakst på alle som kommer innom:)
Mandag: 10.00 - 16.00
Tirsdag: 10.00 - 16.00
Onsdag: 10.00 - 18.00
Torsdag: 10.00 - 18.00
Fredag: 09.00 - 18.00
Lørdag: 12.00 - 15.00
Søndag: 12.00 - 15.00 (Lille julaften)
 
Disse fine gaveboksene inneholder krem og maske. Du betaler for kremen og får masken gratis! Super fin som gave til deg selv eller en du er glad i :)
 
 
I uke 52 og 1 holder salongen stengt. Fra uke 2 blir åpningstidene som vanlig igjen:)

onsdag 7. november 2012

SKIN ANALYZER


 
Nå har jeg hatt hatt hudanalyse-maskinen i et par uker, og er kjempe fornøyd. Den har blitt et viktig redskap for å finne hudtype og tilstander i huden, og dermed en trygghet for både meg og kunden. På det nederste bildet har jeg sammenlignet analysen til en kunde etter bruk av anbefalt krem i 3 uker. Her ser dere til venstre at fuktighetsnivået har gått fra 18% til 26% (bildet ble skjevt så tallene synes ikke) og oljenivået fra 25% til 42%. Alle kunder får en gratis hudanalyse før ansiktsbehandling og ved kjøp av produkter.
 
Book din analyse hos Derma hudpleie!

søndag 28. oktober 2012

Brudenegler

På torsdag, mens snøværet slo inn for fult, satt jeg inne og stelte neglene til en kommende brud. Om du ser innlegget - Gratulerer som gift! :-) Lengden er såvidt over finger tuppen, avrundet tipp og naturlig look. Jeg må ærlig innrømme at jeg elsker å lage sånne negler! Lange firkanter kan bli litt i overkant til noen, men så klart er det mange som kler dem også! 
 
De fleste glemmer at de faktisk skal jobbe og bruke hendene som vanlig etter en støp. Og plutselig brekkes det av en bit eller noe løsner på grunn av at neglene i utgangspunktet er for lange. Det er også lett at de hekter seg fast i klær og andre ting, som gjør at neglen får en skade. Skaden synes ikke den første tiden men kan etter hvert begynne å løsne. En neglestøp skal alltid behandles som om det var dine egne negler, selv om de føles sterkere. Og såklart, negleolje er alfa-omega hvis du skal bevare støpen.
 
I salongen har jeg forskjellige fargetoner, masse pynt og glitter. Book dine julenegler hos Derma hudpleie. Husk å vær ute i god tid, de siste timene begynner allerede (!) å fylles opp :-D

torsdag 25. oktober 2012

Tilbud i uke 44 og 45

 
Her er et bilde fra treningsdagen vår. Ida Marie gir håndmassasje mens ansiktsmasken virker. Dette er fra den nye kollagen behandlingen, som er kjempe behagelig!
 
Vi har tilbud på de nye ansiktsbehandlingene i uke 44 og 45:
290,- for 30 min 390,- for 1 time og 490,- for 1,5 time
 
Ring 97130969 for bestilling.

tirsdag 23. oktober 2012

Prisliste 2012/13

Nå har jeg fått ordnet klar den nye prislista! Ansiktbehandlingene er helt nye og noe av prisene er litt redigert. Her ble det masse tekst å bite over, jeg fikk ikke til å legge ut brosjyre-fila, så tok med kun et utsnitt nederst. Prisene på hjemmesida er ikke oppdatert enda.
 
Prisliste 2012/13
 
ANSIKT – GATINEAU
I alle ansiktsbehandlingene inngår en detaljert hudanalyse med en maskin som gir et 3D bilde av huden, med nøye mål av fukt- og olje nivå, fasthet, hudtone og pigmentering i huden. Alt av behovene til din hud kommer opp på skjermen og gir en eksakt vurdering av hvilken behandling du trenger.  Kun hudscanning koster 250,-
Fornyelse for voksen hud
Gatineau's anti-age behandlinger er skreddersydd fra de første tegn på aldring til en voksen hud som trenger ekstra oppmerksomhet. Terapeuten velger hvilken behandling din hud trenger. Gi deg hen til en dyp rens av huden, god tilførsel av næring og behagelig massasje.
Collagen behandling     1 t            600,-
En målrettet behandling for de første linjer og rynker.  Huden får et fuktighetsbad og etterlates behagelig og glatt, med en forsterket naturlige glød. Behandlingen passer for menn og kvinner fra 30 år og oppover. Her får også hendene en egen behandling.
Dyptvirkende anti-age behandling 1.15 t 600,-
Et kosmetisk ansiktsløft med Melatogenin komplekset for å korrigere dypere linjer. Melatogenin er et molekyl som forsinker aldringsprosessen i cellene. Passer for kvinner fra 35 år og oppover.
Premium anti-age behandling 1.30 t    700,-
En helhetlig behandling med fokus på alle aldringstegn slik som pigmentflekker, rynker, tap av fasthet og hormonelt betingede hudproblemer. Behandlingen passer for kvinner fra 40 år og oppover. Her får også hendene en egen behandling.
Balanserende
Disse behandlingene balanserer hudtilstander slik som uren -, sensitiv- eller tørr og flassende hud. Samtidig får du en behagelig massasje og en avslappende stund.
Fukt behandling
Fuktoppfyllende behandling med hyaluronsyre, som passer ekstra godt på høsten og vinteren, og til de som jobber mye foran pc eller i tørt klima. For alle hudtyper. 1t  550,-
For sensitiv hud
Lindrende behandling med bomullekstrakt. Den demper rødhet og roer ned en ukomfortabel hud. 1t 550,-
For uren hud
Rensende behandling med grapefrukt og kaolinleire. Som passer til en fet eller kombinert hudtype med urenheter.  1t 550,-
Nærende behandling
Nærende behandling med avokadomelk og omega 3, 6 og 9. Balanserer en tørr og flassende hud.  1t 550,-
Glød
Vitamin Cocktail
En varmende enzymmaske som absorberer døde hudceller, urenheter og avfallsstoffer. Huden tilføres vitaminer og næring, og gir livløs hud energi. Den passer for alle hudtyper, på høsten og vinteren er dette en super behandling for å bevare sommergløden. Anbefales ekstra til personer som røyker, har lange dager foran pc, jobber på institusjon, etter langvarig sykdom. 1 t 550,-
Peeling ekspert
Denne behandlingen gir en sunn glød til huden, jevn hudtone og den blir synlig glattere. En dypt gående peeling som fornyer huden og stimulerer til nydannelse av celler. Passer for alle hudtyper. Her får også hendene en egen behandling. 1 t 600,-
Anti-pigmentering
Ved hjelp av hvit orkide og lupin blir ansiktsfargen synlig lysere, mer strålende, og hudstrukturen blir jevnere. En behagelig massasje gir en følelse av velvære og avslapping. Passer for hud med pigmentflekker, eller for deg som vil lysne en mørkere hudtone.         1t 550,-
For den aktive
Disse behandlingene passer for deg som ikke har all verdens tid, men likevel vil ha en effektiv behandling.
Oppstrammende behandling – anti age.                               30 min  300,-
Dyprens – uren hud, passer godt til tenårings hud.                   30 min  300,-
Glødgivende behandling – passer for alle hudtyper.                30 min  300,-
 
Mannens behandling                                                             30 min  300,-
 
Øye behandling
En egen behandling til øyeområdet som reduserer hovne poser, blå ringer og linjer i øyepartiet.230,-
Tilleggsbehandlinger under ansiktsbehandling:
Øyebehandling: 80,-
Peeling og maske til hendene: 150,-
Farging av vipper og bryn: 200,-
Nakke/rygg massasje: 250,-
 
 VIPPER & BRYN
Farging av vipper og bryn 30 min 400,-
Farging vipper 15min 280,-
Permanent vippebøy med farging 30min 450,-
Farging og forming av bryn 15min 280,-
Stussing av bryn (mann): 110,-
 MAKEUP
Make up dag/kveld: 290,-/390,-
Studio Make up: 400,-
Brudemakeup med prøvetime inkludert: 700,-
 KROPP – GATINEAU     
Kroppsskrubb  
I denne behandlingen skrubbes huden, og den blir myk og jevn. Behandlingen kan godt gjøres før selvbruning/soling for å få en jevnere farge.  400,-
Total Avslapping
Thermo-avslappende massasje med aromatiske oljer. 60 min 550,-
Ren rygg             
Avslappende og rensende ryggbehandling. 30 min 300,-
Vital Sculpt
En effektiv detox behandling med hel kroppsmassasje og skrubb, som gjør huden mer myk, fastere og reduserer cellulitter.  600,- Det anbefales en kur på 3-6 behandlinger for å få ønsket resultat. Rabatt på 300,- ved 3 behandlinger: 1500,-  Ved 6 får du en gratis behandling: 3000,-
MASSASJE
Klassisk massasje
Dypt virkende massasje med effekt på stive muskler.
Nakke/rygg 30 min 400,-
Nakke/rygg 45 min 500,-
Hel kropp 60 min 600,- 
Aromaterapi 
Avslappende massasje med eteriske oljer.
Rygg og hodebunn 30min 400,-
Hel kropp 60 min 600,-
Hot stone Massasje      
Varme basaltsteiner gir en ekstra dyp massasje og en følelse av indre varme og velvære.
70 min 700,-
HÅRFJERNING
Voksing
Ved voksing kan det ta opp til 3-6 uker før all hårveksten kommer tilbake slik den var før voksingen.
Bryn                                                              150,-
Overleppe                                                      150,-
Hake                                                             150,-
Begge                                                           250,-
Legger                                                          350,-
Lår                                                               350,-
Hele ben                                                       580,-
Armhule                                                        280,-
Rygg                                                             500,-
Hall rygg                                                       300,-
Bikinilinje                                                      280,-
Brazilian (kom nydusjet)                                690,-
Depilar system
Dette er en permanent reduksjon av uønsket hårvekst ved hjelp av enzymer. Behandlingen gjøres sammen med voksing. Ta kontakt for mer informasjon. Prisene er en antydning og kan variere etter størrelsen på området.
Bryn          120,-
Overleppe  120,-
Hake         170,-
Bikini liten  240,-
Bikini         350,-
Armhuler    300,-
Legger       600,-
 
HÅND
Manikyr
Forming og pleie av negler og neglebånd, peeling, nærende håndmaske, avslappende massasje og polering.  400,-
Shellac  
Denne lakken herdes i UV-lampe og varer i minst 14 dager. Lekre farger med mulighet for pynting med stener. 400,-
 
Shellag er den orginale power polish, og må ikke forveksles med andre gelsystemer. God kvalitet - mindre slitasje og lengre holdbarhet.
Negledesign
CND Brisa UV Gel gir tynne, lette, vakre og naturlige negler med lang holdbarhet. De er ideelle for kunder som ønsker et naturlig utseende, beskyttelse og varig glans.
Forlenging med gele: 690,-
Forsterkning naturnegl: 490,-
Fjerning av kunstnegler, neglene fjernes og får manikyr, nødvendig pleie og polering: 300,-
Etterfylling: 350,-
Ny finish gel: 150,-
Reparasjon en negl: 80,-
FOT
Pedikyr
Mykgjørende og fuktighetsgivende fotbad, fjerning av hard hud, pleie av negler og neglebånd, fotmaske og avsluttende massasje.  400,-
Shellac
Frisk opp tåneglene med hel farge 300,- eller fransk manikyr 350,-
Brisa på tær
CND Brisa UV gel gir deg lekre “fransketær” som varer hele sommeren.  470,-
 
 
 

mandag 22. oktober 2012

Effektivisering er et nøkkelord

Da kan jeg straks se frem til at mannen kommer i hus igjen! Han jobber på båt og er borte 5 uker i slengen. På denne turen er han utenfor Colombia, så avstandene blir store! Her hjemme går tiden heldigvis fort.
Ukedagene går med til jobbing, henting og bringing i barnehagen, diskusjoner med en til tider tverr toåring, husarbeid, middagslaging, sandkakebaking, klesvasken for hjemmet og salongen, fargelegging av dyr, trilling av dukker, å stadig holde seg oppdatert i hudpleieyrket, finne muligheter for å fremheve salongen, planlegge markedsføringsstrategier... fritid... hva er det? :) Men jeg trives i rollen, og har forberedt meg selv på at de første årene til bedrifta blir tøffe.  Effektivisering er et nøkkelord, men familien står øverst på lista når jobbdagen og barnehagedagen er over!
 
Her har lille snupp fått seg "manikyr" :)
 
 Den tiden jeg rekker å ha i soffan bruker jeg som regel med laptoppen i fanget (tvn i bakgrunnen) og full planlegging for bedriften. Mange bekymringer dukker opp underveis, og isen i magen plages ofte med for varmt klima. Jeg har så smått begynt å få konkurrenter i bygda, noe som egentlig er som forventet. I kommunen jeg bor i har vi 4 tettsteder, og alle har et "sentrum". Det er feks frisører på alle stedene, så naturligvis er det flere som prøver seg innen min bransje også. Heldigvis ingen hudpleiesalonger, enda... ;)
 
Ellers så har det kommet opp en ny og hyggelig utfordring i form av et sparkende vidunder i magen på dagligleder... Enkeltmannsforetak+NAV=fattig. Løsningen ble gradert foreldrepenger. Så til alle dere som er i oppstartfasen: Vent med å produsere til inntekten er stabil og du har noe å vise til NAV! Riktig nok så går de ut i fra de 3 siste årene, men som regel har man jo studert og kanskje ikke jobbet seg opp så mye penger. Finasiering av salongens utgifter er det også bare du som står til ansvar for. 
Men heldigvis har jeg min gode hjelper Ida Marie. Så hun kommer til å være mye på salongen fra nyåret.Hun tok utdannelsen sin på Steinkjer vgs, og er en behagelig og flink hudterapeut! På onsdag denne uka skal vi terpe på de nye behandlingene vi lærte på kurset fra forrige helg:)
 
Ellers så har jeg investert i en hudscanner. En super oppfinnelse som gjør det enklere å forstå årsaken til forskjellige hudproblemer, og eksakt hva den enkeltes hud trenger. Istedet for å bruke mye penger på produkter som ikke virker, kan du finne ut akkurat hva huden din trenger. Et eget blogginnlegg om maskinen kommer snart.
 

I dag har jeg vært hos Prosit design og kommunikasjon i Rindal. Daglig leder Bente Groeggen er en god venninne, men også den flinke designeren av Dermas grafiske uttrykk. Vi fikk oppdatert brosjyren til Derma med nye ansiktsbehandlinger og nye priser. Noe ble bittelitt dyrere mens andre ting ble billigere. Er det en ting vi kvinner er bevisst på så er det pris! ;) Jeg har prøvd å lage prisene i forskjellige kategorier, slik at det ikke er utenkelig for den som er på budsjett å få seg en behandling også.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nå skal kvelden avsluttes med farmen! Ha en fin kveld :)

søndag 14. oktober 2012

Derma hudpleie har vært på kurs!

Denne helga har gått med til kurs på både meg og Ida Marie. Vi fikk praktisk og teoretisk undervisning av Kristine, Coach fra Gatineau i Paris. Hun snakket engelsk med en sjarmerende fransk aksent og gestikulerte med hendene. Med lette men faste hender viste hun oss flere forskjellige massasjeteknikker til ansiktet. Modellene stortrivdes, og jeg var så heldig at jeg også fikk en behandling!
Vi fikk et grundig innblikk i alle produktene til Gatineau og lærte om hver aktive ingrediens. De lanserte også flere helt nye behandlinger og produkter.
Laser og Detox heter de nye salgsproduktene. De er laget som en kur for huden, med synlig virkning etter 7 dager. Laser er laget hovedsakelig for å forbedre rynker. Detox er laget for å skille ut avfallsstoffer i huden. Den passer godt for folk som reiser mye, røyker, etter langvarig sykdom eller før en dyprens av uren hud. Kuren kan gjøres på det meste, 4 ganger i året. Flasken holder i ca 3 uker og skal brukes dag og natt uten pause. Laser og Detox fås kjøpt i salongen om en måned og koster kun 645,-
Etter hvert nå blir det en helt ny meny med nye og eksisterende behandlinger til ansiktet. Prisklassene blir fra 300,- til 700,-
Ta vare på huden din – uansett alder.
 
 
Vi fikk servert campis ved kursoppstart og goodiebags :-)
Hormomask - den ultimate antiage behandlingen.

En egen anti-age øyebehandling til venstre, til høyre får jeg en behandling som gir glød.

Her er kun en side av ansiktet behandlet. Kundens venstre side, "smilerynken" er tydelig reusert. Bildet til venstre er under behandlinga, bildet til høyre er etterpå. Trykk på bildene for å få det større!