lørdag 26. september 2009

Nyutdannet hud og spa terapeut



Dette er en blogg for Derma Hudpleie. Her tenker jeg å dele tips og kunnskaper om hudpleie, makeup og lignende.
Jeg er ferdigutdannet hud- og spa terapeut, og skal starte en hudpleiesalong.
Utdanningen tok jeg på hud og spa akademiet 08/09, som er en privatskole i Trondheim. Det var et intensivt og slitsomt år, men ikke minst lærerikt og morsomt!
Ukene bestod av teori, praksis, prøver og kundekvelder.
I løpet av året måtte jeg igjennom 32 prøver, 11 lekseprøver, 33 praktiske tester, 4 innleveringer og et prosjekt som gikk ut på å etablere en salong fra bunnen av - med andre ord min fritid bestod av å pugge!
På timeplanen var anatomi og fysiologi, dermatologi, patologi, kosmetisk kjemi, fysikk, ernæring, bedriftsøkonomi, produktlære, ansiktsbehandling, farging, makeup, hånd- og fotpleie, kroppsbehandlinger, elektrisk epilasjon, depilering med voks, aparatlære, salongrutiner og HMS.
I tillegg til skolens eksamener, tok jeg Cidescoeksamen som er en internasjonal eksamen med sensor fra utlandet og offentlige eksamener på melhus/malvik.
Tilsammen ble det 14 eksamener!
Så det var med stor stolthet jeg tok i mot diplomet på skoleavsluttningen! :)
Stor takk til lærerne og kull 9 <3

3 kommentarer:

  1. hei! :-) Jeg skal selv gå på hud og spa akademiet til høsten, det ser veldig spennende ut!:-) Gratulerer med mottat diplom! Kjenner at jeg begynner å gru meg litt, men det var vel for det meste gøy?:-)

    SvarSlett
  2. Hei! Jeg har ikke sjekket kommentarer på leenge,, egentlig aldri! Så beklager for sent svar ;)
    Takk for det ja! Mest gøy, det er helt sikkert! Iallefall nå når jeg tenker tilbake;)

    SvarSlett
  3. hei! jeg har selv lyst til å bli hud og spa terapeut,det virker veldig spennende :D men jeg lurte på om du kanskje hadde noen erfaring i forhold til om hvordan det er å få seg jobb etter endt utdanning i en slik bransje?

    SvarSlett